Mieke in Mozambique, Malawi en Zambia!

Einde van het verhaal!!

Hallo allemaal,

Zoals beloofd nog even het einde van mijn avontuur! Ik heb inmiddels ook al een deel van mijn foto's op de reislog gezet. Dat zijn ze lang niet allemaal, maar het geeft toch even een goede indruk.

Ik ben al weer een weekje aan het werk. Een heel gek idee dat ik vorige week gewoon nog in Afrika was. Ik zit al weer midden in het nederlandse leventje. Gelukkig heb ik nog veel mooie herinneringen aan mijn reis en daar kan ik nog jaren op teren. Alhoewel het reizen me wel erg bevalt en ik binnen een paar jaar toch wel weer op pad wil gaan naar het verre onbekende.

Zo nu dan even terug keren op hetmooie afrika! Ik was gebleven in South Luangwa met mijn verhaal. Dat is echt het mooiste N.P. wat ik gezien heb. Zoveel mooie beesten! Na het avontuur met de safaritruck hebben we nog zeebra's, giraffen en olifanten van dichtbij gespot.

De volgende dag zijn we vertokken van deze mooie plek richting Petauke. We zijn naar een camping gegaan bij Luangwa Bridge. Die avond was de afscheidsavond van onze kok Israel en chauffeur Aaron. Beide erg leuke mannen. Israel wil graag een keer komen koken met mijn broer, want ik had hem verteld dat hij ook kok is.israel was daar erg enthousiast over :) Ze hadden samen een lekkere afrikaanse BBQ voor ons samen gesteld. Die we ook met de handen moesten eten om helemaal in de afrikaanse sfeer te komen. Bij Luangwa Bridge verbleven we maar 1 nachtje.

De volgende dag zijn we doorgereden naar Livingstone. Het was een erg lange reisdag van 13 uur met een zeer hobbelige weg. Rond 19.00 uur kwamen we aan in livingstone op de camping. Toen ervaarden we een lichte cultuur shock. Het was druk en touristisch tot en met. Bij aankomst meteen wat excursies geboekt. Voor mij raften op de Zambezi rivier en een micro-light vlucht boven de vic. falls!

De volgende dag ging ik om 8.00 uur naar het verzamelpunt voor het raften. Het was erg spannend, want ik zou de great river 5 gaan raften. Het hoogste level wat raften betreft. Eerst kregen we een lekker ontbijtje en daarna volgden de veiligheidsinstructies. Die heb ik aandachtig gevolgd en de spanningen liepen aardig op. Toen gingen we opweg met een truck richting de rivier. Voordat we bij de rivier waren moesten we nog een steile rotsweg bewandelen. Soms kreeg ik er wel een beetje de bibbers van in mijn benen. Uiteindelijk kwamen we aan bij het laagste punt en moesten we van de rotsen af het kolkende water in springen om je vervolgens naar je boot te laten drijven. Er was geen uitweg meer, dus ik heb me aan de sprong gewaagd. Dat ging helemaal goed en ik werd vervolgens de boot ingetrokken om te beginnen aan het raft avontuur. Ik heb 9 rapid overwonnen en geen enkele keer in het water gelegen! Het was echt heel heftig en we moesten er zelfs 1 overslaan omdat rapid 9 te gevaarlijk was (het waren er dus eigenlijk 10). Ik kijk er op terug als een super gave ervaring en zo vet dat ik dat hebt gedurft! Na afloop kregen we een lekkere lunch en mochten we de film en de foto's zien. Ik heb ze beide besteld, want die geven het erg goed weer.

Die middag ben ik lekker tot rust gekomen aan de rand van het zwembad op de camping. En 's avonds hadden we een gezellig afscheidsetentje met Bas (onze reisleider) en de rest van de groep!

De volgende dag stond er voor de twee vluchten richting Holland nog een micro-light vlucht boven de victoria falls op het programma. Dat was ook helemaal geweldig. Ik vloog met twee vleugels boven me in de open lucht boven de falls. Echt adembenemend. De piloot wist de mooie vieuws te vinden en heeft onderweg wat mooie foto's geschoten. Nog weer een mooi aandenken aan deze bijzondere plek. Door deze vlucht heb ik ook de falls van de zimbabwaanse kant kunnen bewonderen. Vanuit Zimbabwe kan je namelijk het mooiste deel van de vic. falls zien! Het was een mooie slot van mijn vakantie!

Die middag ben ik vertrokken naar Livingstone en zaterdag ochtend geland op schiphol volgens planning!

Dat was het dan voor dit reisavontuur!

Bedankt voor het 'mee reizen' en voor alle leuke reacties!!

Liefs Mieke

Reacties

Reacties

Familie Jansen

Hoi Mieke
Wij zijn ook inmiddels weer terug en er ook alweer één week opzitten maar ook wij kunnen terugkijken op een super vakantie. Wel is waar met niet zoveel spectaculaire avonturen geweldig wat een super reis zal dit geweest zijn en wat schrijf je weer geweldig leuk je ziet de beelden zo voor je. Graag zien we gauw je foto's geweldig wat een belevenis en dat je dit allemaal gedurft hebt toppie we zijn trots op je. Succes weer met de draad oppakken en tot gauw. Blij dat je weer heelhuids thuis bent.
Liefs Henny Paska Kevin en Fiona xxxx

Annegien

Hallo,
Je kent me niet, maar zit zelf te denken aan zo;n reis (toevallig met Sawadee gemaakt?) komend jaar. Echt leuk verhaal heb je geschreven.
Vraagje: heb jij een gele koorts vaccinatie laten zetten voor Zambia? Het is officieel niet nodig (ben vorig jaar in Zambia Vic Falls geweest), maar schijnt bij de grens van Malawi Zambia moeilijk over worden gedaan als je deze niet hebt. Ben benieuwd naar jouw ervaring. Kun je me wat laten weten via gien79@hotmail.com

Bedankt! En nogmaals leuk verhaal en foto's!
Annegien

Marleen

Hee Mieke!

In Juli vertrek ik samen met een vriendin naar Malawi om vrijwilligerswerk te doen. In Augustus hebben wij 2 weken om van Malawi naar Maputo in Mozambique te komen. Wij willen ongeveer dezelfde reis doen als jij, maar dan andersom. Jij hebt alles per truck gedaan he, hadden jullie deze zelf gehuurd of was dit via een organisatie met een chauffeur? Wat zou je 2 meiden aanraden? En is het te doen in 2 weken van Blantyre naar Maputo?

Het zou super als je ons kunt helpen! Je kunt mailen naar: m_arleen89@hotmail.com.

Dankjewel!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!